Τρίτη 14 Απριλίου 2009

Όμορφος η έξυπνος;


Ιππότη μου,
Δεν δύναμαι να καταλάβω ποτε αλλάζει η εποχή. Η μονη ένδειξη που έχω ότι μπήκε η άνοιξη είναι ότι με πιάνουν οι αλλεργίες που με τσακίζουν στην φαγούρα και το φτάρνισμα και ότι βλέπω τις κάμπιες σε σειρά κουτσού κουτσού να πηγαίνουν πειθήνια η μια πίσω από την άλλη. Άραγες η πρώτη ξέρει που πάει ή παίρνει όλες στο λαιμό της; Η γύρη καλύπτει τα πάντα γύρω μου δημιουργώντας ένα στρώμα κίτρινης αηδίας. Νιώθω ώρες ώρες ότι πρέπει να μπω σε καραντίνα για να αποφύγω όλο αυτό. Ύστερα βγαίνει ο ήλιος και χαμογελάει. Και βλέπεις χρώματα παντού. Και λουλούδια. Που καλύπτουν κάθε σπιθαμή όπου μπορούν. Να ανοίγει το μάτι σου με την παλέτα της πλάσης. Και να σου πάλι οι κάμπιες. Μα καλά, βαλτές είναι; Εκεί που πας να χαρείς λίγο που άνοιξε ο καιρός, κάπου εκεί κοντά είναι μια τεραστια σειρά από τρίχινα πλασματάκια που σχηματίζει περίπλοκα σχέδια στο πεζοδρόμιο. Περπατάνε διπλα στις πρώην κάμπιες που τώρα είναι κίτρινη αλοιφή στο δρόμο. Άσε που σου δίνουν την εντύπωση ότι οριοθετούν μια περιοχή που δεν πρέπει να πατήσεις. Η που πάτησε κάποιος άλλος και τώρα κυκλοφορεί με εντόσθια κάμπιας στο παπούτσι του…

Όπως και να έχει, δεν είναι δίκαιο ιππότη μου. Αυτά τα τρίχινα, άσχημα άμορφα πλασματάκια θα γίνουν πεταλούδες. Θα εμπνευστεί η φύση και θα δώσει χρώμα στα φτερά τους. Όμορφες "πιτσιλες" από όλα τα χρώματα. Χρώματα, που σε κοινό συνδυασμό μας ξενίζουν, στα φτερά της πεταλούδας όμως είναι ένα έργο τέχνης. Ένα εξωπραγματικό έργο τέχνης για να το θαυμάσουν όλοι. Και σαν ανοίγει φτερά, πετάει και απλώνει ομορφιά παντού.Και ρωτάω εγώ εδώ. Αυτό το πράσινο πλάσμα που θα κάνει αυτή την μεταμόρφωση τι είναι; Έξυπνη κάμπια ή όμορφη πεταλούδα;



Αλήθεια, ποια είναι η πραγματική εξίσωση ασχήμιας πριν την ομορφιά; Είναι γεγονός ότι όλες οι άσχημες Mαρίες κάποια στιγμή θα γίνουν οι κουκλάρες που δεν μπορεί να της αντισταθεί κανεις; Και αν ναι, έχουμε όλοι μερτικό σε αυτή τη μεταμόρφωση; Ποσο αλλάζουμε με τα χρονια τα θέλω μας για την εξωτερική εμφάνιση για να μας αρέσουμε και κατ’ επέκταση στους άλλους; Είμαστε και εμείς μικρές πεταλούδες; Και τι είναι πιο σημαντικό; Να είσαι όμορφος σαν παραδείσιο πουλί ή έξυπνος σαν αητός;

Από μικροί μας πιπιλάνε ότι όσο πιο διαβασμένοι και έξυπνοι είμαστε τόσο πιο πολλά θα κερδίσουμε. Αλλα αν είναι αυτό αλήθεια ποσες φορες έχετε σταματήσει στο δρόμο για να κοιτάξετε κάποιον και να πείτε: τι έξυπνος που πρέπει να είναι αυτός… Xμμ, σιγά μην το έχετε κάνει. Κανεις δεν το έχει κάνει. Από την άλλη είναι μια μορφή ικανοποίησης να κατανοείς πράγματα και ερωτήματα της ζωής. Τι είναι ο άνθρωπος; Τι είμαστε εμείς; Τι υπάρχει στο σύμπαν;Ποση ζάχαρη χρειάζεται επιτέλους ο καφές για να μην είναι πικρός αλλα ούτε και πετιμέζι;

Συχνά παραδείγματα γύρω μας αποδεικνύουν ότι δεν είναι απαραίτητα η εξυπνάδα που κινεί τον κόσμο. Το αντίθετο μάλλον. Παρουσιαστές τηλεόρασης που δεν έδιναν σημασία στην εμφάνιση τους, δίνουν την θέση τους σε όμορφους ανθρώπους, απλά ικανούς, να διαβάζουν το κείμενο, χωρίς να τους φαίνεται… πολύ. Έγκριτοι μετεωρολόγοι αντικαθιστούνται από "τσουπωτες" κοπελίτσες, ελάχιστα ντυμένες όπου με σκερτσο και ναζι κάνουν πλακα με τον καιρό δείχνοντας μας τα φρέσκο-αποκτηθέν στήθη τους.Και πληρωνονται την φορα οσο παιρνω εγω το εξάμηνο. Και ύστερα μου λέτε ότι μπροστά πάνε οι έξυπνοι; Να την χέσω την εξυπνάδα μου.

Από την άλλη η ομορφιά -λένε- είναι υποκειμενική. Σκατά υποκειμενική είναι. Μπορείς να μπεις στην κλίκα των ανθρώπων που κάνουν κεφαλια στο δρόμο να γυρίσουν; ( “ –Εγώ στις μέρες μου έκανα κεφαλια να γυρίσουν! –Στομάχια να δεις. “ ). Δεν μπορείς.Ή σε δέχονται από τα μικράτα σου ή σε κυνηγάει πάντα η κατάρα της ακμής. Το σπυράκι θα βγει στη μύτη είτε το θέλεις είτε όχι. Όπως στο γυμνάσιο. Όσο και αν το παλέψεις, όσα κοτόπουλα ψητά και να φας, όσο και αν έχεις ιδρώσει, φυσήξει - ξεφυσήξει στο γυμναστήριο, οι άλλοι θα είναι πάντα ένα βήμα μετά από σένα.Λίίίίγο πιο όμορφοι. Εγώ λέω ότι είμαι έξυπνος. Μπορεί να μην είμαι κούκλος αλλα είμαι έξυπνος.Κατι ειναι και αυτο. Άλλωστε μπορεί κανεις να ισορροπήσει την ομορφιά και την εξυπνάδα τόσο καλά; Τελικά τι είναι καλο να είσαι σε αυτή τη ζωή; Όμορφος η έξυπνος;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου